Termékbiztonság – személyes ügyünk.
Szenvedélyesen szeretjük a munkánkat és nagyon figyelünk arra, hogy olyan termékeket készítsünk, amelyek mindenki egészségét és jólétét szolgálják – beleértve a szeretteinkét is.
Mindannyiunknak szüksége van jól bevált és biztonságos termékekre. Biztonságosak a testünk és a bolygó számára is. Az átláthatóság ezért hatalmas érték, hiszen tisztában kell lennünk azzal, hogy mit tartalmaznak, és hogyan hatnak a testünkre.
A biztonság 5 pillére
A következő pillérek mindegyikét az Essity Product Safety alkalmazottjai képviselik. Ismerd meg őket, hiszen ők azok, akik érted és a biztonságodért dolgoznak mindennap.
1. Beszállítók
Testünk a legjobbat érdemli, ezért termékeinkkel szemben magas követelményeket támasztunk. Maria segít nekünk biztonságos és fenntartható beszállítókat találni a világ minden tájáról. Gondoskodik arról, hogy csak és kizárólag olyan beszállítóktól származó anyagokat használjunk, akik etikusan és a legmagasabb biztonsági, illetve minőségi szabványokat szem előtt tartva gyártanak.
Részletes információkat kérünk tőlük, hogy pontosan megismerjük az alapanyagokat, és gondoskodunk arról, hogy megfeleljenek az Essity Globális Beszállítói Szabványunknak.
2. Anyagok
Termékeink elkészítéséhez csak a legjobb minőségű anyagokat használjuk, ezeket pedig rendszeresen és alaposan ellenőrizzük.
Gunilla a termékbiztonsági és szabályozási ügyek egyik szakértője. Megvizsgálja termékeink alapanyagait, amelyeknek meg kell felelniük a következőknek:
• Az alapanyagok kiválasztásakor figyelembe vesszük, hogy a belőlük készült termék hova kerül majd, ki és mennyi ideig fogja használni.
• Csak biztonságos koncentrációban tartalmazhatnak vegyszereket, a legfrissebb tudományos adatok alapján.
• Alapos teszteléseken kell átesniük, amelyek jóval túlmutatnak a törvényi előírásokon.
Természetesen minden anyagnak és terméknek meg kell felelnie a szabályoknak és a hatályos törvényeknek.
Termékeink gyártásához csak kiváló minőségű anyagokat használunk, és minden egyes anyagot rendszeresen és alaposan ellenőrzünk.
3. Tesztelés
Peter az egyik termékbiztonsági szakértőnk. Lelkiismeretesen teszteli termékeinket, hogy meggyőződjön arról, hogy biztonságos a használatuk. Ezek a vizsgálatok általában a törvényben előírtaknál is szigorúbbak. Tesztprogramunk olyan dolgokat tartalmaz, mint:
• A nem kívánt vegyszerszármazékok elemzése, mérése rendkívül alacsony szintig.
• Sejtszintű ellenőrzés arra vonatkozóan, hogy egy anyag mérgező-e.
• Bőrgyógyászati tesztek és/vagy fogyasztói tesztek a bőr toleranciájára. (Az EDANA Stewardship Program egyik kezdeményezője vagyunk. Ez a projekt magas követelményeket ír elő a nedvszívó higiéniai termékekre vonatkozóan.)
4. Gyártás
Magas színvonalon dolgozunk. Zökkenőmentes gyártási folyamatunk lehetővé teszi, hogy nap mint nap kiváló minőségű termékeket hozzunk létre, amelyek megfelelnek az öt kulcsfontosságú követelményünknek: minőség, egészség, biztonság, higiénia és fenntarthatóság.
Jay felügyeli a gyártási folyamatokat, ő felel a szigorú szabályok betartásáért:
• Csak termékbiztonságilag jóváhagyott anyagokat és összetevőket használunk.
• Minőségellenőrzési rendszerrel dolgozunk, még a gyárainkban használt tisztítószereket is ellenőrizzük.
• Külső tanúsítvánnyal rendelkezünk. Követjük a helyes gyártási gyakorlatot (GMP), és folyamatos intézkedéseket alkalmazunk a kockázatok csökkentése érdekében, legfőképp a kozmetikai és az élelmiszerekkel érintkező termékekben, illetve az orvostechnikai eszközökben.
Zökkenőmentes gyártási folyamatunk lehetővé teszi, hogy nap mint nap kiváló minőségű termékeket hozzunk létre, amelyek megfelelnek az öt kulcsfontosságú követelményünknek: minőség, egészség, biztonság, higiénia és fenntarthatóság.
5. Folyamatos kapcsolattartás a fogyasztókkal
Fontos, hogy termékeink mindenki számára megfeleljenek. Ezért nyitottak vagyunk a vásárlói visszajelzésekre, legyenek azok jók vagy rosszak, hiszen minden panaszból és véleményből tanulhatunk.
Jenny az, aki a termékeket a gyár elhagyása után is nyomon követi. Ha bármilyen panasz érkezik, azonnal kezeli és keresi a lehető legjobb megoldást. Ha a panasz súlyos, 48 órán belül összehív egy termékbiztonsági és orvosszakértői csoportot a probléma megoldására. Ha – és ez nagyon ritkán fordul elő – egy terméknek biztonsági hibája van, értesítjük az illetékes hatóságokat, majd megtervezzük és végrehajtjuk annak visszahívását. A folyamat során végig kapcsolatban maradunk a vásárlóval.